1. Allmänt
Denna återbetalningspolicy beskriver villkoren för återbetalning av prenumerationer och köp på OnlinePussel. Vi strävar efter att vara rättvisa och transparenta i vår hantering av återbetalningar.
2. Ångerrätt
Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att avtalet ingicks. För digitala tjänster som OnlinePussel gäller särskilda villkor:
- Ångerrätten upphör när du börjar använda tjänsten
- Du måste uttryckligen godkänna att ångerrätten upphör när tjänsten påbörjas
- Vid utnyttjande av ångerrätten innan tjänsten påbörjats återbetalas hela beloppet
3. Prenumerationer
För våra prenumerationstjänster gäller följande:
- Du kan när som helst avsluta din prenumeration
- Prenumerationen fortsätter gälla perioden ut
- Ingen återbetalning ges för återstående tid av pågående period
- Framtida perioder debiteras inte efter uppsägning
4. Tekniska Problem
Vid tekniska problem som väsentligt påverkar tjänsten:
- Kontakta vår support för assistans
- Vi kan erbjuda kompensation för längre driftstörningar
- Återbetalning kan ges om problemet inte kan åtgärdas
5. Återbetalningsprocess
När en återbetalning godkänns:
- Återbetalning sker till samma betalningsmetod som användes vid köpet
- Behandlingstiden är normalt 5-10 arbetsdagar
- Du meddelas via e-post när återbetalningen genomförts
6. Särskilda Omständigheter
Vi kan göra undantag från denna policy vid:
- Oförutsedda tekniska problem
- Särskilda personliga omständigheter
- Felaktiga debiteringar
Varje fall bedöms individuellt av vår kundtjänst.
7. Kontakt
För frågor om återbetalningar eller för att begära återbetalning:
- E-post: contact@onlinepussel.se
- Svarstid: Inom 24 timmar på vardagar
8. Tvister
Vid eventuella tvister:
- Vi följer rekommendationer från Allmänna reklamationsnämnden (ARN)
- Du kan vända dig till konsumentvägledningen i din kommun
- EU:s plattform för tvistlösning online kan användas: ec.europa.eu/consumers/odr
Senast uppdaterad: December 2024